Gearbest is een van de populairste webshops in Nederland als het gaat om gadgets. Dit komt vooral omdat ze een heel groot assortiment aan elektronica, gadgets en smartphones hebben tegen een aantrekkelijke prijs. Ook is hun website erg gebruiksvriendelijk en hebben ze een goed werkende app voor iOS & Android.
Europees magazijn
Het is ook mogelijk om producten bij Gearbest te kopen die al in het Europese magazijn zijn. Het grote voordeel hiervan is dat er geen invoerrechten of extra belasting hoeft te betalen. Ook is de levertijd een stuk korter als dat het uit China zou komen. Producten die uit het Europese magazijn komen hebben meestal een levertijd van ongeveer 3-5 werkdagen. Wel zijn de producten uit het Europese magazijn iets duurder als normaal, ook moet er een klein bedrag aan verzendkosten betaald worden.
Klantenservice
Gearbest is erg klantvriendelijk en makkelijk bereikbaar, bij problemen of vragen is het altijd mogelijk om contact te leggen met Gearbest. Bij de Gearbest klantenservice wordt 24 uur per dag, 7 dagen per week gewerkt. Het is mogelijk om contact op te nemen via live chat, Facebook Messenger, email en telefoon.
Levertijd
Zodra de betaling bevestigd is door Gearbest, duurt het meestal 24 uur tot de bestelling wordt verzonden. Bij drukkere periodes kan het wel eens voorkomen dat het maximaal 3 werkdagen duurt. Zodra de bestelling is verzonden zal je hier een notificatie mail over ontvangen. De gemiddelde levertijd van Gearbest ligt ongeveer op de 7-14 werkdagen. Dit verschilt natuurlijk per bestelling, maar het verschilt ook per verzendmethode. Snelle verzending via DHL duurt meestal maar 5 dagen.
Betaling
Gearbest ondersteunt veel verschillende betaalmethodes. Natuurlijk de standaard betaalmethodes zoals PayPal, VISA en mastercard. Op Gearbest krijg je zelfs de mogelijkheid om met iDEAL te betalen, hierdoor maakt het kopen van producten een stuk makkelijker. Zelf gebruik ik altijd graag PayPal voor bestellingen aangezien je dan voorzien bent van een aankoopbescherming.
Garantie
Als het product wat je besteld hebt beschadigd is of defect is aangekomen is het mogelijk om contact op te nemen met de klantenservice van Gearbest. Hierna kan je het product retourneren, de verzendkosten hiervan worden vergoed. Hierna is het mogelijk om te kiezen voor volledige terugbetaling van het artikel of het product wordt kosteloos opnieuw verzonden.
Binnen 30 dagen is het mogelijk om je geld terug te krijgen als je voor wat voor reden dan ook het product niet meer wilt hebben. Hiervoor moet het product wel ongeopend en ongebruikt zijn.
Tot 45 dagen na ontvangst van je product kan je het volledige bedrag terugkrijgen als je product defect is. Ook is het mogelijk om te kiezen voor een nieuw product. Hiervoor worden de verzendkosten niet vergoed.
De standaard garantie op Gearbest is 1 jaar, behalve als dit anders is aangegeven op de productpagina. Dit wil zeggen dat de producten kosteloos gerepareerd worden. De verzendkosten naar Gearbest worden niet vergoed, maar de verzendkosten terug naar Nederland neemt Gearbest op zich.